4 Temmuz 2010 Pazar

Siyasi Partiler Yasası

Uzun zamandır savunduğum siyasi partiler yasasındaki demokrasiyi gelişterecek değişiklikleri daha detaylı ele almak istiyorum.

Ön seçim zorunluluğunu defalarca yazdım. Burada önemli olan tüm üyelerin katılımı ile ön seçim yapılmasıdır. Yani delege ağalığı gibi uygulamalara son verilmesidir. Bunun da aidatını ödeyen üyelerin oy hakkı olması ile gerçekten örgütlü topluma adım atılabilir. Aidat ödemelerinin ve bir vatandaşın iki partiye üye olamaması -şu an çok örneği var- takibi bu konuda devletin açık ihale ihale bir bankayı yetkilendirmesi ile yapılabilir. Oy kullanabilecekler listesi banka tarafından verilebilir.

Bu fikri partilerin devletden alacağı yardımı düzenleyerek geliştirmek istiyorum. Siyasi partilere devlet yardımı partilerin bir önceki yıl üyelerden topladığı aidata oranlanmalıdır. Örneğin normal yıllarda bu aidat kadar da devlet yardım yapmalı, genel seçim olan yıllarda bu ikiye katlanmalıdır.

İşte bu düzenlemeler küçük kral partilerinden demokratik örgütlü toplum siyasi partilerine gidişi sağlayabilir.

Hiç yorum yok: