5 Aralık 2010 Pazar

Kısa Kısa

İş için geçen hafta Mısır'da idim. Pazar günü seçimler vardı. Pazar orada bir çalışma günü. Ofisdeki arkadaşlarla konuştuğumda yönetimin çalışan ve bilinçli oy kullanabileceklerin oyuna ihtiyaç duymadığı kanısına vardım. İşte böyle demokrasiler de var.

Kemal Türkler'in katillerinden birinin hapisahanede yattığı halde 26 yıl duruşmaya getirilmemesini ve zaman aşımından kurtulmalarını izledim. İşte "ileri hukuk" devleti dedim.

Bir "ileri demokrasi" örneği de protestocu öğrencilerin seyahat haklarının polis dayağı ile sonuçlanıp kısıtlaması oldu. Başbakan yumurta atmayıp yesinler, paraları bol galiba demiş!

Dün haksız yere tutuklananlar sorulunca adaletin işine kimse karışmasın diyenler hakimlerin rütbelerine, rütbelerinin kararları etkileyeceğine karışabiliyorlar utanmadan. Bir de karar istediğimiz gibi çıkmazsa kanun çıkarır yine istediğimizi elde ederiz diyebiliyorlar.

İşte kısaca, demokrasimizin sadece "d"si kaldı arkasına eklenecek "ikta" kısa sürede pişmiş olacak.

Afiyet Olsun!

1 yorum:

gülsen VAROL dedi ki...

Hala yapılabilecek bir şeyler olabileceğini düşünen bir salak mıyım ben?? Yosa, bir iyimser mi bir aptal mı bir akıllı mı.. bir münevver mi bir karacahil mi????????
Sadece yazmak tenkit etmek ne işe yarıyor söyler misin sevgili Uygar?? Ben bu yaşımda bir aklı selim sahibi vatanını gerçekten seven bir liderin peşinden KOŞMAK için beklemekteyim..
NEREDE O LİDER****?