14 Ocak 2009 Çarşamba

İKİNCİ DİL

Bir iş seyahati için İsveç'te idim bir süre önce. Akşam müşterilerimizle yemeğe gitmiştik. Finlandiya'lı olan müşterilerimizden biri İsveçce konuşulanları anladığında ona İsveçceyi nasıl öğrendiğini sordum. Oda onlara ilk öğretimde zorunlu 2. dil olarak İsveçcenin öğretildiğini söylemişti. Bu bana oldukça ilginç gelmişti.
Kürtçe TV, okullarda eğitim vb.nin konuşulduğu bu günlerde bu anı aklıma geldi. Araştırınca Finlandiya'da İsveçce konuşan azınlığın nüfusun sadece %6'sı olduğunu öğrendim. Ona karşın insanlar bir birini anlasın diye zorunlu olarak ikinci dil dersi veriliyor herkese.
Ne dersiniz Kürtçe zorunlu 2. dil olsa okullarda, biz de tam sayısı belli olmasa da %6'nın çok çok üstünde olduğu kesin olan ana dili Kürtçe olan insanları daha iyi anlarmıyız? Belki önce seçmeli 2. dil dersi olarak başlar uygulama. Bu sorunun çözümüne oldukça pozitif katkı sağlamaz mı?

Hiç yorum yok: