5 Mayıs 2013 Pazar

3. Hava Limanı Efsanesi

Öncelikle her sözünden şüphe etmemiz gereken iktidarın 3. Hava alanı ihalesi gerçekten başarı mı ona bakalım.

Bir kere 3. alan değil bu alan olunca "ATATÜRK" hava limanı kapatılacak. Ne tesadüf değil mi? Bu alan 2. alan olacak İstanbul'da.

İkincisi neden Sabiha Gökçen genişletilmedi, Çorlu kargo için Avrupa yakasında zorunlu hale getirilmedi, AHL için Sefaköy bölgesinde nispeten ucuz kamulaştırma ile genişleme, E5'in bu kısmının yer altına alınması gibi olasılıklar neden denenmedi veya bunların maliyetleri neden kıyaslamalı olarak karşımıza konulmadı sorusu yanıtlanmalı.

Üçüncüsü devletin cebinden beş kuruş çıkmayacak palavrasına gelince. TAV'a erken sözleşme bitirme için ne ödenecek? AHL için uzatma ihalesi açılsa idi ne rakamı bulurdu buna bakmadan bu rakama bakmak yanlış olur. Peki kamulaştırmaları kim yapacak? Devletin ödeyeceği kamulaştırma bedeli ne olacak?

Dördüncüsü 1.5 milyon ağaç taşınacakmış. Dün bir uzman o ağaçların yanında hepsinin taşınmasının (kurumayacak şekilde) teknik olarak mümkün olmadığını net olarak ifade etti. Yüz yıllık bir ağaç sökülüp 1 yıllık fidan dikerek İstanbul'un mahvına yeni bir katkı yapacaktır bu alan.

Beşincisi bu alan aslında yapımı rantçılar dışında anlamsız olan 3. köprüye iş hacmi ve mana kazandırmak için yapıldığı ortadadır. Hava alanı trafiği ve o sayede oluşacak rant ile yeni yerleşimlerin trafiği ile 3. köprü mecburen anlamlı hale gelecektir.

Altıncısı yapımı bitmek üzere olan Haliç Metro geçiş köprüsü ile metrolar AHL'ye kadar bağlanacakken yeni alana devlet metroyu bedava mı götürecek. Onlarca kilometre metro neye mal olacak?

Ancak işgal altındaki ülkelerin medyası bu kadar yalanı büyük bir başarı diye sunabilir. Yuh olsun onların gazeteciliğine!

Hiç yorum yok: