2 Kasım 2008 Pazar

"Mustafa" ve İletişim Kazası

"Mustafa" filmi ile ilgili haberleri geçen pazar gazetelerde okumuş ve filme gitmeye karar vermiştim. Ertesi gün tamamen başka nedenlerle Turkcell yetkilileri ile görüşme fırsatım oldu. Tabi konu filme geldi, hatta filmden sonra ancak asıl konumuza geçebildik. Bu görüşme sırasında Turkcell yetkililerinin filme sponsor olmamalarının yansıtılış şeklinden çok üzüldüklerini, asıl iktidar sahiplerinin filme destek olmalarını isteyeceğini, filmi seyreden kişilerin onların haklı olacağını anlayacağını ama filmi seyreden sayısı yanında çok daha büyük kalacak erişemedikleri milyonların yanlış izlenimlerinin süreceğini söylediler.
Bu sabah filmi izledim. Filmde benim önceden bilmediğim sadece Mustafa'nın doğmadan ölen kardeşi ile ilgili anı idi. Film bence başarılı olmakla birlikte Atatürk'ü bir insan olarak ele aldığı söylenen film Atatürk-Latife-Fikriye üçlüsü, ilişkileri, o sırada Atatürk'ün duygularını yeterli derinlikte incelemiyor. Atatürk'ün bir dönem gerçekten Ekim devriminden etkilenip etkilenmediğini, bunun sadece yardım almak için yapılan bir göstermelik tavır olup olmadığını aydınlatamıyor. Din konusunda bazı konulara gereksizliği açıkça gözlenen şekilde abartılı değiniyor. Çok tartışmalı ve benim hiç inanmadığım "Vahdettin Mustafa Kemal'i Samsun'a memleketi kurtarmaya gönderdi" söylemi kesin gibi gösteriliyor.
Yine de sonunda sponsor olmaktan çekilmeyi gerektirecek bir durum göremedim. Bu olayda gösterdi ki en büyük iletişim şirketlerinin tepe yöneticileri bile iletişim kazalarına neden olabiliyor ve şirket imajını zedeleyebiliyor.

1 yorum:

SERAP dedi ki...

Daha seyredemedim filmi,övenler kadar yerenlerde var,tabii seyretmeden karar vermemek gerek.İletişimsizliğin iletişim devlerini etkilemesi örneği ise süper:)