31 Mayıs 2010 Pazartesi

Gazze ve Filistin

Defalarca yazdım. Filistin İsrail'in ambargosu altında köle bir yapay devlettir. Filistin'in bağımsızlığı, kendi limanlarını, sınırlarını kullanması sağlanmadan ne Filistin ne Gazze sorunu çözülür.

One Minute kahramanlıkları yerine ısrarla Gazze limanının açılması, korunması, Batı Şeria-Gazze arasında bağlantının kurulması için gerekirse Somali açıklarında yaptığı gibi silahlı donanma desteğinde sağlanmalıydı. Bunun yanında gıda, ilaç, temel malzemeler hariç hiç bir silah, mühimmatın içeri giremeyeceği güvencesi de ciddi denetimlerle verilmeliydi.

Bunları yapma, eğer yardım içeri girerse bir kahramanlık puanı daha alayım, ama girmezse onlar sivil hareket, bizim kontrolümüz yok de; ölümlerden sorumluluk alma! Olmaz böyle ikili tutum. Buna kesinlikle karşı çıkılmalıdır.

Bu arada bu yardım organizasyonunun bana hiç güven vermediğinin, toplanan yardımların bir yolla ulaşamaması için gerekçe yaratmaya çalıştıklarının süphesi içinde olduğumun bilinmesini isterim.

Hiç yorum yok: